dimarts, 21 d’octubre del 2008

Cròniques del Tetanus


Just al costat de la meva facultat hi ha un CAP, com que m'he de posar la segona dosi de la vacuna del tetanus he decidit anar-hi avui perquè me la posessin avui mateix o em donessin hora. Aquí ha començat el meu calvari.

Després de fer-me esperar un quart d'hora de rellotge la dona del taulell em pregunta que com em dic, jo li dic que no em trobarà perquè sóc de Palamós, i és allà on em vaig posar la primera dosi. Em diu que així m'hauré de donar d'alta per posar-me la vacuna, però que tot i això no tenen vacunes del tetanus. La meva sorpresa ha estat majúscula "perdona? no teniu vacunes del tetanus a un CAP del centre de Barcelona??? Que això és el Congo o què??". Total que m'havia de donar d'alta i esperar-me dos mesos, així que jo he dit que no. "On vius?" ara estic visquent a Gràcia però sóc de Palamós" ella em diu que perquè no vaig a Palamós, evidentment li he dit que no iré a Palamós només per pujar-me la màniga del braç i marxar, que m'havien dit que aquí me la posarien sense cap problema. Doncs no.

La dona em diu que si m'espero dos mesos a que arribin me la posaran. Però a mi m'havien dit que els efectes de la primera dosi duraven un mes i que era ara quan em tocava, de un mes a tres mesos hi ha bastant, algú dels dos, la infermera de Palamós o la de BCN no va anar a classe aquell dia. Total que la dona m'ha dit que si no em donava d'alta al CAP del gòtic m'havia de donar d'alta del CAP de Gràcia, però tot i això no sabia si allà tindrien vacunes del tetanus.

Jo pensava que això del tetanus ho haviem superat a principis de segle XX però sembla que no. Total. Truco al CAP de Gràcia li explico lo que em passa i em demana el meu nom i jo torno a explicar-li que no em trobarà, que li he dit que sóc de Palamós que no li demano visita, només li demano un servei d'infermeria. La resposta és que m'he de donar d'alta. Jo histèric li pregunto si té vacunes del tetanus, perquè ja que m'he de donar d'alta almenys que em serveixi per fotrem la vacuna d'una vegada aquesta mateixa setmana. Però no. La noia no sap si tenen vacunes del tetanus, però el millor serà que vingui al CAP a donar-me d'alta.

Al final no he anat al CAP de Gràcia perquè m'haurien d'haver atès d'un atac d'histerisme, i tal com està el tema potser no ho haguessin fet per no estar donat d'alta...

Aquesta és la història de com perdre una tarda valuosa, la única tarda lliure de la setmana, per culpa de la incompetència d'altre gent. També és la història de les mancances de la sanitat en aquest país, Catalunya, que pretén ser un estat per cert...una història on una persona d'un poble no pot posar-se una simple vacuna a dos CAP's simplement perquè no està donat d'alta i sobretot PERQUÈ NO HI HAN VACUNES DEL TETANUS. Un escàndol.

Sí, som tercermundistes.


P.D: Finalment hauré d'anar al CAP de Palamós...