dimecres, 3 de juny del 2009

Informàtica a les aules

El projecte Educa 2.0 preveu subministrar un ordinador portàtil a tots els nens de cinquè. L'objectiu és passar de l'aula d'informàtica a la informàtica a les aules. La mesura, anunciada per el senyor Zapatero, és del tot absurda. I impossible. Però com que estem en campanya electoral no passa res.

Per començar per fer realitat un dels somnis impossibles de l'actual govern la mesura l'hauran de pagar les autonomies i els pares. Així és fàcil proposar projectes. Entre Govern espanyol i Conselleria d'Educació s'obliden de varies coses. Fem-ne un repàs:

- Amb l'adopció d'ordinadors a les aules, a part d'estar infinitat d'hores davant l'ordinador, hauràn de carregar amb ell, la motxilla i els llibres. Masses coses.

- Amb l'adopció d'ordinadors a les aules al final els nens no sabran agafar un llapis i escriure, i evidentment oblidaran també la ortografia.

- Amb l'adopció d'ordinadors a les aules cal adaptar les escoles tecnològicament parlant. Calen routers molt potents i endolls per a totes les computadores. I crec recordar que no totes les escoles tenen unes instal·lacions adequades, al contrari, ara sense ordinadors els col·legis tenen dèficits en aquest sentit.

- Amb l'adopció d'ordinadors a les aules caldrà un sistema educatiu consensuat per els professors, i tenint en compte que la mesura ja es vol aplicar al setembre, tenim 4 mesos per adaptar-nos tots. Impossible.

- Amb l'adopció d'ordinadors a les aules els pares s'hauran de rascar les butxaques i pagar tant llibres, com material escolar, com el nou ordinador. Crec que en temps de crisi no seria qüestió de carregar al ciutadà amb mesures com aquesta.


Segurament hi ha alguna cosa a recordar per tal d'aplicar aquesta mesura. Segur que se m'escapa...per això podeu deixar el vostre comentari tant si esteu d'acord amb l'adopció d'ordenadors a les escoles, com si no.

5 comentaris:

Neus ha dit...

http://www.digital-text.com/index.php?lang=es

mira't això!

Neus ha dit...

Em sembla que introduir ordinadors a les escoles i instituts és una gran idea i a la llarga economicament i academicament por reportar molts beneficis:
- Una família es gasta de mitja 200 euros per nen en llibres de text que queden obsolets en 9 mesos. Un ordinador i els materials academics online es renoven(digitaltext és un exemple)
- Les feiens a les que accediran els nens estaran vinculades amb un ordinador segur, fora bo que comencessin a veure'l com una eina de treball i no només d'oci.
- una classe amb un ordinador i una pantalla digital resulta molt més interactiva i útil. Els nens actuals son molt més visuals que auditius i dominen le ciberespai. Motivar-los a partir de la pantalla és molt efectiu
- Totes les escoles haurien de tenir una aula d'informàtica en condicions i wiffi. El plan Avanza del govern aixi ho indica.
- Cal vincular l'escola al món real i admetre que la pissarra, el guix i la classe magistral ja no funcionen.
No crec que el llibre de text digital acabi amb el fracàs escolar però com a mínim és inevtar un nou llenguatge.
- En darrer terme dir que la majoria d'escolars tenen ordinador i per tant el poden portar a classe i que digitaltext regala ordinadors amb el pack de llibres.
- Et remeto al blog del Manuel Area Moreira de la Universitat de la Laguna, professor i defensor de l'ordiador a l'aula
http://ordenadoresenelaula.blogspot.com

Neus ha dit...

i vull acabar dient que els professors s'han d'adaptar i les escoles s'han d'adaptar sino volem que els nostres nens surtin sempre com els més poc preparats d'Europa a l'informe PISA i pel que fa al professor l'ordinador comporta moltes ventatges:
- autocorrecció
- barems instantanis
- menys feina a casa i un seguiment molt més constant de l'alumne ja que el professor pot entrar a les sessions dels exercicis online dels nens.
- Examens online personalitzats (evites ser un gos policia renyant els que es copien)
- i les faltes es marquen i resten! aixi no te'n deixes cap!

Els llibres de text en paper poc a poc anirant despareixent evitant mals d'esquena de nens i professors.
No oblidis que la industria editorial està molt tensa per aquest fet i tot i que el govern els hi demana que es digitalitzin internet i el software lliure els pot fer perdre molts diners. SM i Anagrama són els majors defensors de la tinta i el paper. Et deixo el link dels editors "tensos" i les seves notes de premsa!http://www.anele.org/boletinescomunicados.php

Neus ha dit...

M'agradaria tornar a afegir que si.. que sóc molt AVORRIDA i que els meus lectors (els que no tinc) m'aguantem 10 línies...

Ho sento

Ell tenia raó...

Montse ha dit...

Com a professora d'institut de secundària, no crec, sincerament, que aquest programa millori el rendiment acadèmic dels nostres estudiants.
Com a membre de l'equip directiu del meu centre, se'ns fa difícil imaginar les nostres aules adaptades pel curs vinent quan, primer, queda poc temps i, segon, la inversió inicial depèn del centre, és a dir, d'un modest pressupost que pel 2010 s'ha vist retallat pel Dep. d'Ensenyament en 10.000€. Per altra banda, al nostre centre existeix un programa de reciclatge de llibres que suposa una despesa en llibres de text de 0€ per les famílies.
Estic a favor de la introducció d'un notebook personal com UNA EINA MÉS, que no hauria de substituir els llibres, però no pas en un moment de crisi econòmica, ni de manera tant precipitada i radical, ni sense l'adaptació tècnica adequada i seriosa feta des del Departament, ni deixant tota la responsabilitat de manteniment tècnic a les famílies, ni sense una formació prèvia de tot el professorat, ni sense que hi hagi avui dia materials complerts i adequats per totes les assignatures, ni.... Per tot això, i no pas perquè no volem innovar i modernitzar-nos, els professors, en general, estem descontents i estem farts de les imposicions polítiques irracionals que no solucionen els problemes reals de l'escola, del baix nivell dels alumnes i del fracàs escolar.