dimarts, 5 de maig del 2009

El Barça i els mitjans de comunicació

José Ramón de la Morena, locutor de la cadena ser, ha estat l'estrella del col·loqui celebrat avui mateix a l'auditori de la facultat de Comunicació de la Pompeu Fabra. El tema donava molt de suc: el Barça i els mitjans de comunicació, un debat per cert, organitzat pel Fòrum Samitier del senyor Llauradó.

De la Morena ha estat protagonista però sense voler-ho perquè realment dels cinc ponents (Riera del diari el 9, Miguel Rico de Mundo Deportivo, Lluís Canut de TV3 i Lluís Mascaró del diari Sport) ell era el que sabia menys de l'entorn i tot el que mou el club blaugrana. Tot i que ha parlat poc ha estat el més escoltat i el que ha dit més coses.

Perquè en general avui s'ha parlat molt però no s'ha dit res. Es tractava d'una xerradeta entre amics (o enemics) que no ha arribat enlloc, no ha cobert les espectatives i ha decebut als pocs estudiants que seien a l'auditori de la Facultat. El tema principal ha estat la idea que el periodista pot ser aficionat i no vendres al club sinó entregar-se a ell, o mantenir-se amb una postura més professional i treure a la llum tots els "intringulis" del club. El millor la "batalla" dialèctica entre Rico i Mascaró. Entre Mundo Deportivo i Sport. Massa poc.

2 comentaris:

Jesús Hierro ha dit...

Totalmente de acuerdo. La charla no ha cumplido las expectativas generadas. Todos se dedicaron a teorizar sobre cómo debe ser la relación entre el club y los medios pero sin analizar cual es la situación real. El único que dijo algo de provecho fue De la Morena cuando afirmó que las relaciones personales entre periodista y jugador son la clave del tratamiento informativo.

capdevila ha dit...

Coincido con Suso (familiar de Fernando Hierro??).
A més a més, em sembla lamentable que la UPF ,amb Alsius de bandera, afirmi "que la facultat aposta pel periodisme esportiu". Mentida.
Per cert, Jordi, em podràs passar alguna fotillo de l'acte?? L'aprofitaré pel post q escriuré demà al meu blog. Grande Caixàs.